*****        منتظر نظرات و پيشنهادات شما همكاران گرامي هستيم *****

خوراك سالم در محل كار




رژيم- اشتغال، روند معمول تغذيه خيلي از افراد را به هم مي‌زند و موجب مي‌شود كه افراد به سوي تغذيه نادرست گام بردارند.

از سوي ديگر فشار كار در كنار فقر مواد غذايي و استرس‌ مي‌تواند كارمندان را بيمار و چاق كند. به گفته كارشناسان تغذيه، بهترين راه براي داشتن تغذيه سالم در محل كار استفاده از آجيل و ميوه است. آنها مي‌گويند هر چند به نظر سخت مي‌رسد اما مي‌توان به سادگي ظرفي حاوي ميوه و آجيل را روي ميز كار قرار داد و از آن به عنوان ميان وعده استفاده كرد تا ويتامين‌ها و مواد معدني مورد نياز بدن در طول روز تأمين شود.

همچنين نبايد آبسرد‌كن محل كار را از ياد برد و بايد ساعتي يك بار براي نوشيدن آب به آن سر زد تا هم آب مورد نياز بدن تامين شده و هم در بين نشستن مداوم روي صندلي، وقفه‌اي ايجاد شود. پزشكان مي‌گويند اغلب مردم در محيط كار در نوشيدن چاي و قهوه زياده‌روي مي‌كنند اما بايد اين نوشيدني‌هاي كافئين‌دار را تا جاي ممكن با آبميوه‌هاي طبيعي جايگزين كرد. همچنين مصرف غذا‌هاي خانگي در محل كار بر همه چيز اولويت دارد اما در صورتي كه اين امكان وجود ندارد بايد مصرف فست‌فود‌ها را به حداقل رساند و از غذا‌هاي سالم‌تر به عنوان ناهار استفاده كرد.

*************************




>>صفحه اصلي<<

اهداف

موفقيت سازماني
خانواده
روانشناسی
تربیتی
سلامت - زيرذره بين فعال است
بازنشستگان
بخشنامه ها
قوانين و لوايح مجلس
مادر و کودک
ورزشی

ارتباط با مشاور زنان و خانواده 

سايتهاي مرتبط

آيين نامه توسعه مشاركت زنان