*****        منتظر نظرات و پيشنهادات شما همكاران گرامي هستيم *****

فرصتى براى كشف سلامتى



ايران = 27 شهريور 87

دروازه سلامتى

افراد زيادى پس از ماه رمضان با افزايش وزن روبه رو مى شوند.

روزه گرفتن باعث مى شود تا سطح كلسترول بد در بدن كاهش و سطح كلسترول خوب افزايش يابد و اين امر با تغذيه افراد در ماه رمضان در ارتباط نيست و تنها به دليل روزه گرفتن اتفاق مى افتد. اگر فردى در فاصله بين افطار تا سحر تنها يك وعده غذا داشته باشد، بدن انسان كه بسيار باهوش است به تصور آن كه موادغذايى ديگرى به آن نمى رسد، تمام آن مواد را به عنوان چربى ذخيره مى كند. از اين رو خوردن سحرى توصيه مى شود اما مى توان به راحتى و با رعايت تنها چند نكته، از فرصت ماه رمضان براى كاهش وزن بهره برد.

توصيه اول: خوددارى از مصرف كربوهيدرات به مقدار زياد

عمده غذاهايى كه هنگام افطار مصرف مى شود، حاوى كربوهيدرات بالايى هستند مانند ماكارونى، برنج، نان، شيرينى و ‎/‎/‎/ بهتر است به جاى مصرف كربوهيدرات از سالاد استفاده شود.

توصيه دوم: مصرف پروتئين به مقدار زياد

اگر به جاى كربوهيدرات، پروتئين مورد مصرف قرار بگيرد، فرد در طول روز احساس گرسنگى نكرده و وزن او نيز كاهش مى يابد. گوشت مرغ، گوساله، بره، بوقلمون، تخم مرغ و غذاهاى دريايى حاوى پروتئين بالايى هستند. جالب است بدانيد برخلاف باور عموم گوشت قرمز كلسترول خون و قند خون را كاهش مى دهد.

توصيه سوم: استفاده از فيبر

سبزيجات داراى برگ هاى سبز براى بدن بسيار مفيد است. افراد مجاز هستند تا هر ميزان كه مى خواهند سالاد مصرف كنند و لازم نيست سس سالاد، بدون چربى باشد چرا كه سس سالاد بدون چربى حاوى قند بالايى است و اين قند باعث افزايش وزن مى شود، حتى بهتر است ميزان مصرف ميوه به دليل قند موجود در آنها به يك يا دو تكه در روز كاهش يابد.

توصيه چهارم: اجتناب از نوشيدنى هاى شيرين

چاى، قهوه و آبميوه ها حاوى مقدار زيادى شكر هستند. بهتر است نوشيدنى هاى رژيمى مورد استفاده قرار گرفته و از جانشين هاى شكر استفاده شود. در صورت رعايت اين توصيه ها، بدن به ماشين چربى سوزى تبديل مى شود كه حتى هنگام خواب نيز به كار سوزاندن چربى مشغول است. با رعايت اين رژيم كلسترول و فشار خون تنظيم شده و فرد بيشتر و سلامت تر عمر خواهد كرد.

*************************




>>صفحه اصلي<<

اهداف

موفقيت سازماني
خانواده
روانشناسی
تربیتی
سلامت - زيرذره بين فعال است
بازنشستگان
بخشنامه ها
قوانين و لوايح مجلس
مادر و کودک
ورزشی

ارتباط با مشاور زنان و خانواده 

سايتهاي مرتبط

آيين نامه توسعه مشاركت زنان